Україна Православна

...

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

Униаты о Львовском соборе

Униаты о Львовском соборе

03.03.2006. КИЇВ. Розпочала роботу конференція, присвячена “ліквідації” уніатської церкви у 1946 році: в черговий раз уніати прагнуть використати громадський форум для пропаганди своїх поглядів
Міжнародна наукова конференція “Насилля влади проти свободи сумління: репресивна політика радянської держави щодо християнських Церков і віруючих (ідейні засади, механізми реалізації, історичні наслідки)” була організована Національним університетом “Києво-Могилянська академія” спільно з Українським католицьким університетом. У черговий раз уніати намагались використати громадський форум для пропаганди своїх поглядів. За задумом організаторів, захід мав бути присвячений шістдесятиліттю з часу ліквідації унії та репресіям тоталітарної атеїстичної машини щодо усіх конфесій. Незважаючи на це, серед доповідачів — виключно духовні особи і представники католицизму та уніатства. Теми доповідей, навіть світських вчених (мабуть, обговорені заздалегідь), мали висвітлити картину “одвічних репресій північного сусіда щодо духовного поневолення України” — з часів Російської імперії і до наших днів. Вчене співтовариство України першу робочу годину “спрямовувалось у правильне русло” викладачем Люблінського католицького університету ксьондзом Мар’яном Радваном, який зупинився на питанні про ставлення царської влади до Римо-католицької Церкви у західних губерніях. Доповідач “просвітив” присутніх у тому, що імператорам Росії посередництвом впливу на релігійні процеси вдалось русифікувати мало не споконвічні майже етнічні землі Речі Посполитої від Любліна аж… до Києва.
Занадто категорично представники католицьких університетів не погоджувались з твердженням світського релігієзнавця Андрія Стародуба про репресії проти декількох десятків тисяч православних у австро-угорських таборах Терезин і Талергоф та Мараморошські процеси, які мали місце у ХІХ-ХХ століттях (дослідник Володимир Осадчий навіть вказав цифру засланих священнослужителів — 600 чоловік). Польські історіографи згоджувались, що знають лише про декількох замордованих, адже таке твердження зовсім не сходиться з офіційною позицією “гуманного” католицизму.
Незважаючи на солідний склад світських науковців, які до висвітлення гострих питань історії мають підхід без конфесійної заангажованості, конференція претендує перетворитись на черговий місіонерський захід пропаганди уніатства.