Україна Православна

...

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

ДНІПРОПЕТРОВСЬК. 12-13 березня у місті відбудеться Всеукраїнський семінар «Людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування»

 

12-13 березня на базі Дніпропетровського навчально-реабілітаційного центру «ШАНС» відбудеться Всеукраїнський семінар «Людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування».
Організатори семінару: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Синодальний відділ освіти, катехізації та місіонерства Української Православної Церкви, Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, Дніпропетровське єпархіальне управління Української Православної Церкви, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (ДОІППО), Центр православної культури «Лествиця».
Місце проведення: Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр «ШАНС».
Коло проблем: обговорення шляхів вирішення завдань духовно-ціннісного розвитку особистості засобами курсів духовно-морального спрямування та форм їх реалізації в освітньому просторі.
До участі в роботі семінару запрошуються: методисти обласних (міських) інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівники обласних (міських) методичних об’єднань вчителів курсів духовно-морального спрямування, науковці, вчителі, духовенство.
Загально про концепцію заходу:
Сьогодні з великою впевненістю можна стверджувати, що духовно-ціннісне наповнення вітчизняної освіти визначається безпрецедентно небезпечною й нестабільною ситуацією у сфері ціннісних орієнтирів і ціннісного вибору сучасної молодої людини. Освіта, побудована на технократичних засадах, не приділяє достатньо уваги формуванню духовно-ціннісної сфери особистості й не здатна задовольнити потреби її продуктивного саморозвитку й самореалізації у складних і динамічних соціокультурних умовах. Загострилась потреба в плеканні особистості, здатної робити самостійний моральний вибір і відстоювати свої переконання та ідеали. Тому переорієнтація на пріоритетне формування духовно-ціннісної сфери особистості все більше сприймається як один із детермінуючих факторів освітньої модернізації. Виховання справжнього громадянина нашої держави нерозривно пов’язане з розвитком свідомого прагнення дитини до добра, пробудження в ній любові, співчуття, милосердя. Дитина не може стати особистістю й громадянином без засвоєння сучасних цивілізованих взаємовідносин, без дієвої участі й турботи про оточуючих. Коли батьки дають дитині все, не навчаючи нічого віддавати, і не піклуються один про одного (батько — про матір, мати — про батька), діти зростають егоїстами із споживацькою психологією. Педагогічна спадщина говорить, що запорукою успіху виховання, запорукою любові між поколіннями є спільне духовне життя в родині. Щоб діти любили батьків, необхідно, щоб вони залучалися до духовного світу батька й матері, до світу жертовності, віри й любові, який існує та діє.
Школа сьогодення перестає бути тільки місцем надання-отримання інформації, її функції розширилися до посередника між дитиною та її батьками, дитиною та суспільством. Організатори семінару прагнуть донести, що гармонійний розвиток суспільства зумовлений саме наявністю відповідної духовної основи шкільного життя. Ще немає єдиної точки зору щодо змісту і форм викладання предметів духовно-морального спрямування, але ні у кого не виникає сумніву, що такі предмети мають бути введені до програм у навчальних закладах. Цього вимагає вся соціокультурна ситуація в суспільстві, проблеми духовно-морального стану юного покоління українців. Саме тому на заході будуть представлені й практичні напрацювання вчителів з означеної вище проблеми.
В чому ж він, людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування? У формуванні в учнів індивідуальних ціннісно визначених проектів життя у напрямку досягнення нової, більш досконалої його якості та оптимальної поведінки в багатовимірних, кризових, форс-мажорних ситуаціях суспільства ризику. При цьому духовно-моральна освіта, пропонуючи «модернізацію» змісту освіти за рахунок розкриття його духовно-ціннісної суті, наголошує не на трансляції новому поколінню готового духовно-культурного змісту, а на залученні його до традиційного духовно-культурного руху, продовжуючи який воно могло б створити свою особистісну духовну культуру. При цьому кожний урок повинен стати інтелектуально-творчою лабораторією, в якій вчитель і учень взаємодіють для обміну і насичення знаннями, де творчо опрацьовується поданий матеріал для максимальної ефективності навчання. Урок не є абстрагованим і відірваним від реалій життя – він виступає платформою живого спілкування, обговорення та обміну думками, а вчитель часто-густо виступає як порадник і координатор у взаємодії учнів.
Адреса проведення заходу: м. Дніпропетровськ, вул. Батумська, 2-А.
Проїзд: від пл. Островського біля залізничного вокзалу маршрутними таксі 31, 149; від автостанції «Новий центр» маршрутними таксі 105, 115, 116 до зупинки вул. Батумська.

Для довідок: Рогова Олена Георгіївна, кафедра філософії освіти, к. 205, ДОІППО, вул. Свердлова, 70, м. Дніпропетровськ, 49006,
електронною поштою: rogovaelena@i.ua