Україна Православна

Луганська єпархія
Донецька єпархія
Сіверодонецька єпархія
Запорізька єпархія
Бердянская епархия
Харьковская епархія
Сімферопольсько-Кримська єпархія
Джанкойська єпархія
Херсонська єпархія
Новокаховська єпархія
Дніпропетровська єпархія
Криворізька єпархія
Полтавська єпархія
Кременчуцька єпархія
Сумська єпархія
Конотопсько-Глухівська єпархія
Чернігівська єпархія
Ніжинська єпархія
Николаевсая епархия
Олександрійська єпархія
Кировоградская єпархія
Уманська єпархія
Київська митрополія
Свято-Успенська Киево-Печерская Лавра
Белоцерковская єпархія
Вінницька єпархія
Тульчинская єпархія
Хмельницька єпархія
Шепетівська єпархія
Чернівецька єпархія
Волинська єпархія
Володимир-Волинська єпархія
Львівська єпархія
Івано-Франківська єпархія
Мукачевська єпархія
Хустська єпархія
Рівненська єпархія
Одеська єпархія

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

КИЇВ. Православна Церква визначиться зі ставленням до біопаспортів

На архієрейському Соборі Російської Православної Церкви, який почне свою роботу 2 лютого в Москві, буде сформульовано офіційну позицію Церкви стосовно біометричних документів.
Людині неприпустимо погоджуватися на обробку персональних даних — РПЦ
Про це УНІАН повідомили в Українській Православній Церкві.
«25 жовтня 2012 року на засіданні Богословської комісії УПЦ було розглянуто питання ідентифікації особи й запровадження біометричних паспортів. Документ було передано до комісії Міжсоборної присутності РПЦ, яка готує його на розгляд Архієрейського Собору РПЦ», — зазначили в УПЦ.
У документі звертається увага Архієрейського Собору на те, що «методи біометричної ідентифікації протилежні вченню Божому про людину й неприйнятні для православних християн як такі, що спотворюють сутність людської природи».
«У системі ідентифікації особи за біометричними документами ім`я замінюється біометричними параметрами. Методи ідентифікації виключають участь душі в процесі визначення людини. Людина зводиться до сукупності характеристик свого тіла. Людину змушують добровільно погодитися з тим, що вона — тіло, без жодної вказівки на душу», — йдеться в документі.
Автори документа побоюються, що мікрочіп стане технічним засобом, який постійно супроводжуватиме людину.
«Неможливо проконтролювати цілі й обсяги інформації, яка міститься й передається за допомогою вбудованого в документ мікрочіпа. Тому людина, надаючи документ із чіпом, наперед погоджується з усією інформацією, що міститься й передається. У таких умовах картка з вбудованим мікрочіпом стає інструментом поневолення вільної волі людини в частині подачі й розпорядження інформацією, оскільки позбавляє людину можливості не лише контролю, але й безперешкодного зчитування інформації з неї», — зазначається в документі.
«За вченням Церкви людина — є безсмертна душа, поміщена в тлінне тіло. Раніше ідентифікація здійснювалася за іменем, яке і є відмітною, ідентифікуючою властивістю душі. Пізнавання людини для ідентифікації здійснювалося за фотографічним знімком. У такій системі ставлення до людини подібне Промислу Божому. Ідентифікація людини, як і пізнавання – процеси, в яких людина бере участь постійно, погоджуючись із їх результатами або спростовуючи. В разі згоди людина підтверджує не лише свою особу, але й сутність як людини — творіння Божого», — підкреслюють автори документа.
Також у документі піднімається питання добровільної згоди на обробку персональних даних.
«Від людини потрібна згода на використання всієї інформації, для будь-яких цілей. Але підпорядкування волі людини за допомогою маніпуляцій або насильства якомусь зовнішньому авторитету розглядається як порушення порядку, встановленого Богом, на що вказується в Основах учення РПЦ про гідність, свободу та права людини. Після такої згоди без волі людини, але за її попередньою згодою можливі будь-які операції як з інформацією про неї, так і з її інформацією, що є свавіллям по відношенню до внутрішнього світу людини», — зазначають богослови.
«Віросповідання, світогляд, ставлення до гріховних діянь, згода з гріхом або його відкидання, вся інформація про душу і тіло – це інформація про людину, використання якої має знаходитися в постійній залежності від волі людини. Лише сама людина повинна формувати ставлення до тих або інших подій, приймати або відкидати цінності, погоджуватися чи ні з діями, керуючись своєю вільною волею. Інакше виникає загроза можливості покаяння, а значить, спасіння», — підкреслюється в документі.
«Господь наділив людину вільною волею. Якщо людина дасть згоду на обробку персональних даних – вона передає повністю або частково свою волю, хай лише через розпорядження інформацією, тоді як її погодити з Божою волею? Що така людина віддасть Богові, адже Господь заповідав «сын мой! отдай сердце твое мне, и глаза твои да наблюдают пути мои» (Пр. 23, 26)»
«Людині неприпустимо погоджуватися на обробку персональних даних. Використання інформації має здійснюватися й регулюватися законами держави, як це було й раніше», — зазначається в документі.

 

http://religions.unian.net/ukr/detail/13598