КИЇВ. Блаженніший Митрополит Онуфрій розповів, як здобути навик покаяння
08.07.2019
news, Официальная хроника
У своїй недільній проповіді в день пам’яті Різдва Предтечі Господнього Іоанна Блаженніший Митрополит Онуфрій пояснив, чим відрізняється сповідь від щоденного покаяння і для чого людині каятися в своїх гріхах постійно. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.
«Іоанн Хреститель є вчителем покаяння. Він через покаяння готував людей до прийняття в свої серця Месії, Який прийшов на землю для спасіння роду людського… І сьогодні Церква дякує Богові за те, що він послав у світ такого вчителя. Покаяння — це та справа, яка робить людину здатною до прийняття Бога, і на протязі всієї історії Церкви святий Іоанн Предтеча звертається до нас зі сторінок Святого Євангелія: “Покайтеся і віруйте в Євангеліє!” (Мк. 1:15). Покаяння знищує людські гріхи, а гріх заважає людині зрозуміти, Бога і прийняти Його в свою душу. Тому покаяння повинно бути у нас постійним», — сказав Предстоятель.
Архіпастир пояснив, що на відміну від сповіді, на яку християни приходять час від часу в храм, де в присутності священика сповідують свої гріхи перед Богом і отримують відпущення, особисте покаяння має бути постійним.
«Є добрий звичай у православних християн кожен день, відходячи до сну, робити невеличкий аналіз прожитого дня і говорити: «Господи, прости мене, що я сьогодні згрішив тим, що був неуважним до свого сусіда, образив свого брата, сказав не те слово, не так подумав, чи не туди подивився, мав погані думки, бажання…»», — зазначив Блаженніший владика.
По слову Архіпастиря, «так коротко людина повинна каятися протягом всього свого життя».
«Покаяння весь час виправляє людську душу, робить її правильною, робить її здатною вмістити в себе Невмістимого Бога, — підкреслив він. — Нехай Господь молитвами Предтечі і Хрестителя Іоанна допомагає нам, дорогі брати і сестри, щоб ми вчилися покаяння. Спочатку у нас не вийде так, як вчать святі отці, буде складно, забувати будемо, але ми повинні вчиться. І так поступово, поступово людиною здобувається навик. А навик є іноді другою природою і добре, коли у нас буде другою природою покаяння, а не якісь вади і недоліки».