Україна Православна

...

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

КИЇВ. На Свято Входу Господнього до Єрусалиму Предстоятель УЦП очолив богослужіння у Києво-Печерській Лаврі

13 квітня, у Вербну неділю, свято Входу Господнього до Єрусалима, Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій звершив Божественну літургію у Свято-Успенській Києво-Печерській Лаврі.

Святкове богослужіння за участі Предстоятеля Української Православної Церкви відбулось у храмі в ім’я преподобного Агапіта Печерського.

Блаженнішому владиці співслужили керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній, митрополит Шепетівський Євсевій, єпископ Ірпінський Лавр, єпископ Бородянський Марк, духовенство обителі та гості у священному сані.

Після читання святого Євангелія Блаженніший архіпастир звернувся до вірян зі словом проповіді.

Його Блаженство звернув увагу на слова, які виголошували люди, котрі зустрічали Спасителя у Єрусалимі: “Осанна! Благословен Грядущий в ім’я Господнє, Цар Ізраїлів!” (Ін. 12, 13). За словами Архіпастиря, у цих словах люди прославляли пришестя у світ Христа для спасіння роду людського.

Разом із тим, Блаженніший владика наголосив, що це пришестя було не єдиним. Господь прийде знову, але уже не для спасіння, а для звершення праведного суду.

“Звичайно, що ми наближаємось до того часу, коли Господь знову прийде. Ми вже недалеко від того часу. Але сьогодні люди мало говорять про це. Основна маса людей захоплена тим, щоб розбагатіти, щось від когось відняти, забрати. Люди гоняться за благами і славою світу цього, а про пришестя Господа для Страшного Суду ми не говоримо”, – зауважив Першосвятитель.

Розмірковуючи про Друге Пришестя Христове, Блаженніший Митрополит Онуфрій знову нагадав євангельський опис подій сьогоднішнього свята. Цього разу він звернув увагу на відповідь Господа фарисеям, коли ті вимагали від Нього, щоб Він заборонив народу виголошувати славослов’я: “Коли вони замовкнуть, то каміння заголосить” (Лк. 19, 40), – сказав Господь.

Таким чином, як зазначив Першоієрарх, і зараз, хоча ми не говоримо про Друге Пришестя Христа, але замість нас волає каміння, тобто нежива природа. Так, Його Блаженство нагадав, що у світі зараз існує нестача прісної води та інших ресурсів, які необхідні людям для життя, а це є свідченням того, що наближається час, коли на землю прийде Господь і кожен з нас повинен розмірковувати над цим і готувати себе до зустрічі з Богом.

Предстоятель також зазначив, що ще повчально для нас у цій євангельській події є те, що Господь входить у Єрусалим для того, щоб звершити подвиг спасіння роду людського: розіп’ястися, померти на Хресті, зійти у пекло і преславно воскреснути із мертвих.

“Через своє Воскресіння Господь знову людині повертає втрачений рай”, – наголосив Блаженніший владика та додав, що таким чином Господь іде у земний град Єрусалим для того, щоб ввести нас у Єрусалим Небесний.

Також Архіпастир підкреслив, що повчальним для нас є і те, що Господь в’їжджав до Єрусалима, сидячи саме на вісляті.

“Ми йдемо до Небесного Єрусалима, і для нас важливо, щоб ми йшли цією дорогою не на колісниці людської гордині, а щоб ми йшли на вісляті. Господь міг взяти білих коней, міг взяти все що завгодно і входити зі славою, але Він сів на вісля. Це образ смирення. І у Небесний Єрусалим гордий не може війти. В цей Єрусалим треба входити на смиренні і через смирення”, – сказав Першосвятитель та побажав віруючим через привчання себе до терпіння ближніх та смирення перед Богом готувати себе до вшестя у Небесний Град і бути спасенними у Христі Іісусі, Господі нашому.

На сугубій єктенії піднесли до Господа особливі прохання про мир на українській землі і позбавлення від ворога; щоб Господь зглянувся на наш народ і зберіг тих, хто у відчаї і втратив домівки; про благословіння Боже людям доброї волі, які допомагають нужденним. У молитві після єктенії Блаженніший архіпастир попросив у Бога милості українському народу, щоб Господь умудрив владу, зміцнив мужністю воїнів, звільнив полонених, зцілив хворих та дав прихисток тим, хто позбавлений дому.

Блаженніший Митрополит Онуфрій висвятив на диякона випускника Київської духовної академії монаха Феофіла (Бондаря).

Після Літургії Предстоятель та священнослужителі звершили чин славлення перед іконою Входу Господа до Єрусалима. Потім Блаженніший владика прочитав особливу молитву з нагоди свята. Після відпусту архіпастир привітав вірян і окропив вербові гілки та паству святою водою.