ЧЕРНІВЦІ. Поліція завадила десятці односельців «предстоятеля ПЦУ» захопити храм
«Хресний» «предстоятеля ПЦУ» Епіфанія зізнався, що власноруч зрізував замки на церковних дверях.
1 листопада 2019 року, о 17:00, парафіяни релігійної громади УПЦ на честь святих Архангелів Михаїла і Гавриїла в селі Стара Жадова Сторожинецького району Чернівецької області помітили сторонніх людей у храмі. Як виявилося, семеро прихильників «ПЦУ» незаконно проникли до церкви, попередньо зрізавши замки. Про це Інформаційно-просвітницькому відділу повідомили парафіяни з місця події.
Вони розповіли, що до храму прибігли численні односельці, на виклик приїхали правоохоронці, які склали протокол.
Михайло Поляк, чоловік “хресної” “предстоятеля ПЦУ”, у кепці
«Коли їх (представників «ПЦУ» – ред.) опитувала поліція, то чоловік нашого колишнього скарбника (Ольги Поляк), яка викрала кошти зі скарбнички й уставні документи, зізнався, що це він зрізував замки. Вони нам пошкодили систему відеоспостреження», — розповіли парафіяни й додали, що у селі всі знають, що ця родина вважає себе «хресними предстоятеля ПЦУ» Епіфанія, який народився та провів дитячі роки у цьому селі.
Церковних рейдерів, серед яких було декілька «кліриків ПЦУ», вдалося вивести з храму. Проте, як повідомили парафіяни, до семи рейдерів спершу приєдналося ще декілька однодумців, а згодом під’їхав автобус з молодими людьми. Парафіян Української Православної Церкви на чолі з настоятелем протоієреєм Василієм Гуцуляком, зібралося близько сотні осіб.
На даний момент прихильники «ПЦУ» розійшлися, автобус теж поїхав.
«Як не дивно, поліція поводила себе толерантно і допомагала вирішити конфлікт у законний спосіб. Начальник районного відділення поліції попросив дві сторони прийти у вівторок у відділок на зустріч для розв’язання усіх питань», — зазначають парафіяни.
Церковні рейдери намагалася переконати правоохоронців у тому, що в них нібито є рішення суду на їхню користь, а сьогодні «їм урвався терпець» і вони вирішили діяти таким чином.
Насправді, справа про незаконну перереєстрацію парафії УПЦ в “ПЦУ” наразі розглядається в судових інстанціях і була домовленість, що до кінцевого рішення суду ніяких захоплень не буде.
«Конфлікт триває ще з лютого. У нас місяців три було молитовне стояння, але коли було призначено перше судове засідання, то вони заспокоїлися. І ми перестали чергувати. 25 жовтня мало відбутися перше установче засідання в районному суді, але представники ОДА не з’явилися. Наступне засідання заплановано на 2 грудня. Нас запевняли, що вони теж хочуть все вирішити у правовому полі. Що наразі відбулося, чому саме сьогодні? — невідомо. Ми не очікували, що в п’ятницю, перед суботою поминальною, таке може статися…», – дивуються православні буковинці.
У цей час біля храму лишилися парафіяни, моляться. Кажуть, що будуть чергувати до початку Божественної літургії: «Добре, що сьогодні поліція допомогла все владнати, шкода людей, на вулиці мороз… Але ми особливо не радіємо, бо не знаємо чого очікувати від цих людей наступного разу».
Нагадуємо, голосування релігійної громади на честь святих Архангелів Михаїла і Гавриїла відбулося 24 лютого 2019 року. Це одна з понад сотні парафій, які засвідчила вірність своїй Церкві. 25 квітня релігійна громада звернулася з відкритим листом до «предстоятеля ПЦУ» Епіфанія з хештегом #Епіфаній_вам_не_соромно? Жителі села, де пройшло дитинство і шкільні роки «предстоятеля», розповіли, що теперішній голова громади «ПЦУ» Ольга Поляк викрала установчі документи парафії УПЦ і понад 70 000 грн, зібраних для великодніх подарунків малозабезпеченим, старим і дітям. За фактом крадіжки було відкрито кримінальне провадження. А 10 березня були проведені незаконні збори територіальної громади, куди привезли людей з різних сіл і на них релігійну громаду УПЦ примусово «перевели» в ПЦУ. Після цих подій в. о. голови Чернівецької ОДА Михайло Павлюк, попри відкриту кримінальну справу, видав розпорядження і здійснив незаконну перереєстрацію.
ГРЕЦІЯ. Ієрархи ініціюють Всеправославний Собор, навіть без участі Константинопольського патріарха
ТЕРНОПІЛЬ. Президент В. Зеленський озвучив своє бачення релігійної політики