Україна Православна

...

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

ЛУЦЬК. Єпископ Нафанаїл: Претендують називатися християнами, а самі захоплюють храми і женуть односельчан

На Волині ті, хто захоплюють храми УПЦ, національні погляди ставлять на перше місце, а вже потім — питання віри. Діє правило: «правий той, хто сильніший», — такі принципи людськими навіть не назвеш, а тим більше християнськими.

Про це сказав єпископ Волинський і Луцький Нафанаїл в інтерв’ю YouTube-каналу «Лавра. Шлях спасіння», повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

«Наш найбільший біль — що декларується одне, що права віруючих будуть забезпечувати так само, як і всіх, а на ділі бачимо зовсім інше. Приходять і просто забирають храми, на чолі з сільськими головами», — зазначив владика.

Причому, як зауважив владика, на храми претендують територіальні, а не релігійні громади, що протизаконно. «Яке відношення територіальна громада має до релігійної громади? Аж ніякої, — додав він і навів наступний приклад. — Якщо люди звертаються за медичною допомогою до лікарні, вони роблять внески, на які існує ця лікарня. І раптом вони б прийшли і сказали: “Ми претендуємо на майно лікарні!” Такі аргументи, що ми приходили в церкву і вносили пожертви — дивно чути. Роблять пожертви і на дитячі будинки люди, та це не означає, що тільки це одразу робить людину членом парафії».

Єпископ Нафанаїл також відзначив, що «одна справа — декларація (прав віруючих, – ред.), а інша — реальне життя», коли «люди, які й не дуже добре в богослов’ї розуміються, але відчувають щирість і благодатність Церкви, з типової церкви [у випадку її захоплення] йдуть до хати молитися, тому що живуть свято і розуміють, що з тим батюшкою в храмі — Сам Бог». «Той, хто не молився щиро, не знає, що таке — справжня молитва… Це та реальність, яку нецерковні люди не хочуть бачити», — додав він.

Керуючий Волинською і Луцькою єпархією підкреслив: «На Волині національні погляди ставляться тими людьми, які захоплюють храми, на перше місце, а вже після — питання віри… Людям говориш, наводиш слова з Євангелія, а вони не слухають».

Окрім того, за словами владики, сьогодні діє таке правило: «правий той, хто сильніший». «Бачать, що їх більшість, і вже не хочуть слухати своїх односельчан. Якщо ти думаєш не так, як я, то хочу, щоб тебе не було. Такі принципи людськими не назвеш, а вони претендують на християнство. Де тут християнство? Ти женеш брата, який все життя тут прожив», — висловив здивування владика.

«Не з позиції віри міркують, а з позиції невіруючої, нецерковної людини. Вони ставлять питання, чому ж ми не хочемо переходити в “ПЦУ”. Така людина не може зрозуміти віруючого, що ми живемо заради Бога, заради вічності. Господь з нас запитає, з чим ми прийдемо, коли прийде наш час. І як перед Богом я скажу, що втік від своєї пастви? Ми бажаємо елементарних речей — щоб нам дали право молитися», — пояснив єпископ Нафанаїл, розповідаючи, як прихильники «ПЦУ» намагаються тиснути на настоятелів громад УПЦ з метою «переведення» в новостворену структуру.

Владика також додав, що налаштовують людей проти УПЦ та зокрема проти її священства і вірян, в тому числі через ЗМІ, керівники місцевої влади, а не тільки представники «ПЦУ».

«Єресі і рзколи відбуваються від релігійної неосвіченості, — продовжив єпископ Нафанаїл. — Тому що якби людина знала, що таке розкол, що це тяжкий гріх проти Церкви Христової, ніколи б туди не пішла… Якби була релігійна вихованість і духовність, невже людина б гнала свого односельця з храму?..».

Аби налаштувати проти священиків УПЦ селян, за словами владики, «на віруючих УПЦ навішуються ярлики, називають “москалями”, щоб показати нашу якусь провину».

«Ми постійно ходимо в Церкву Христову, молимося Богу, молимося за свою сім’ю, за весь народ, за всю Україну. Хіба можна нам це поставити в провину? Тому потрібно наклеїти ярлик. А ви подивіться на цих людей, які живуть на цій землі. Як може така дурниця прийти в голову, що ці люди служать іншій державі? І сміх, і гріх, але така реальність», — додав владика Натанаїл і, між іншим, зауважив, що особисто він саме на Волині народився.

Насамкінець правлячий архієрей Волинської єпархії висловив упевненість, що віряни УПЦ «повинні пити Чашу Терпіння до кінця, бо якщо ми будемо діяти такими методами, як протилежна сторона, то ми тоді не будемо християнами».

«Маю надію, що зароджується оновлення Церкви, котре буде поштовхом до Євангельського життя, тому що сьогодні від Євангельського житя одна форма зосталася, а глибини немає… Християнство починалося з катакомб, хтось зі святих сказав, що катакомбами і завершиться. Ми свою християнську місію повинні з ревністю нести все своє життя!», — підсумував владика.