Україна Православна

...

Официальный сайт Украинской Православной Церкви

05.03.2007-13.03.2007

05.03.2007. ЛУЦЬК. Прихильники «Київського патріархату» моляться про звільнення від розколу
У Луцьку в тимчасовому храмі общини «Київського патріархату» почала мироточити ікона святителя Луки Кримського (Войно-Ясенецького). Образ привезла прихожанка з паломницької подорожі до святинь Криму і подарувала у храм.
Цікаво, що спочатку факт мироточіння замовчувався керівництвом єпархії “Київського патріархату”. І тільки широкий розголос цієї події та зафіксовані випадки зцілень заставив керівництво єпархії виступити з коментарями. Це і не дивно, адже святитель Лука, згідно ідеології розкольників, – «служитель московського церковного імперіалізму». Ще свіжі у пам’яті волинян жорстокі захвати храмів, погроми та переслідування православних зі сторони прибічників анафемованого розстриги. Кілька захоплених храмів було «переосвячено»: Казанські на Покровські, а присвячені св. Олександру Невському на «Юріївські».
Хочеться вірити, що дане чудо спонукатиме людей схаменутися, замислитися і повернення у лоно Церкви, тим більше, що це не перше напоумлення – кілька років тому в оселі прихожанки обновився образ прп. Серафима Саровського. Тоді теж чудо було настільки очевидним, що ікону змушені були забрати у храм, і це при тому, що на початку дев’яностих ікони прп. Серафима, як «москаля», виносили із захоплених церков. Слід зауважити, що «Київський патріархат» не дуже поширений на Волині. Попри підтримку влади, співвідношення розкольницьких громад до громад канонічної Церкви становить 1:4.
Община храму, де зберігається мироточивий образ, видала репродукції ікони. На звороті образку – молитва до святителя церковнослов’янською мовою. У ній, зокрема, сказано: «Подаждь нам всем твое архипастырское и святое благословение, да тобою осеняеми избавимся от козней лукаваго и избегнем всякия вражды и нестроений, ересей и расколов». Нехай же за молитвами святителя Луки і насправді прозріють заблукалі і повернуться із розколу в лоно Церкви.
Офіційний сайт Володимир-Волинської єпархії

05.03.2007. КИЇВ. Архієрейський собор УАПЦ затвердив висновок про неможливість євхаристійного та молитовного спілкування між єпископатом і духовенством УАПЦ та главою «УПЦ КП» Філаретом
Як повідомляє офіційний сайт УАПЦ, 2 березня в приміщенні патріархії УАПЦ відбувся «архієрейський собор» цієї церкви, на якому розглядалось питання про стосунки з “УПЦ КП”.
«Собор» висловив стурбованість агресивною діяльністю глави “УПЦ КП” «патріарха» Філарета, що проводить агітацію за приєднання парафій УАПЦ до “УПЦ КП” без згоди правлячих єпископів УАПЦ. Заслухавши доповідь голови богословсько-канонічної комісії УАПЦ, «собор» затвердив висновок цієї комісії щодо неможливості євхаристійного та молитовного спілкування між «єпископатом» і «духовенством» УАПЦ та главою УПЦ КП Філаретом (Денисенком).
З цього приводу було прийнято спеціальну постанову. «Вважаючи УАПЦ невід’ємною частиною вселенського Православ’я, – зазначається у ній, – ми не можемо ігнорувати одностайну позицію Помісних Православних Церков щодо «патріарха» Філарета. Тому вважаємо неможливим євхаристійне та молитовне спілкування між «єпископатом» і «духовенством» УАПЦ та «патріархом» Філаретом».
Як зазначено у зверненні, сьогодні «кожен має пожертвувати власними інтересами заради об’єднання Українського Православ’я». «Архієрейський собор» УАПЦ закликав «патріарха» Філарета добровільно піти з посади предстоятеля та цим кроком пришвидшити як об’єднавчі процеси в Українському Православ’ї, так і визнання автокефалії Української Церкви Помісними Православними Церквами».

13.03.2007. КИЕВ. Религиоведы разочаровались в филаретовщине
Главный атеист и религиовед Украины Анатолий Колодный, который считает себя учредителем УПЦ-КП, разочарован в своем детище. О чем сообщает в главном религиоведческом журнале «Религиозная панорама» (№1 (76) 2007). «Создавая Церковь Киевского Патриархата, пишет А.Колодный, мы надеялись, что это будет собственно Украинская Православная Церковь, а не второе издание на Украинских просторах той же Московской. При этом речь не шла и о трудоустройстве Филарета. Если Патриархи Мстислав и Владимир еще подавали надежды на строительство Церкви собственно Украинского Православия, то формообразующие черты последнего позже были проигнорированы. Имеем, как это признают в канцелярии Киевского Патриархата, в частности пресс-секретарь Евстратий, две одинаковые Церкви с разным их возглавлением. Учитывая, что большинство общин в Церкви Московского Патриархата, Киевский Патриархат может легко объединиться с нею, войдя сначала в УПЦ МП без кардинальных изменений своих епархий и парафий, лишь признав своим главою Митрополита Владимира (Сабодана) или иного владыку этой же Церкви».
Колодный считает, инициированные властью объединительные процессы бессмысленными и бесполезными. Он пишет: «Президент засвидетельствовал свою примитивность мышления в решении церковных проблем и игнорировании при этом совета Иисуса Христа: кесарю — кесарево, а Богу – Богово. … Для чего выставлять себя на посмешище, когда не уверен, что будешь иметь позитив в своих стремлениях и надеждах. Разве не понятно, что представители Церкви Московского Патриархата не будут вести переговоры про объединение до тех пор, пока Церковь Киевского Патриархата возглавляет Филарет, а тем более не пойдут на создание Объединенной Православной Церкви с ним во главе (а он, понятно, на это надеется, иначе не затевал бы переговоры объединительного процесса)».
Так что напрасно воинствующие атеисты в 1992 году трудоустраивали Михаила Антоновича, создавая под него псевдо-церковную структуру. Сегодня они советуют насыщать УПЦ-КП некими «традициями» Киевской Митрополии, как о том, оказывается, мечтал «митрополит Иларион» (Огиенко). Какими традициями собираются реанимировать филаретовство последователи Людвига Фейербаха? Тем более, что Огиенко с таким же основанием может именоваться «митрополитом», как и сам Анатолий Колодный.