Коментарі учасників
Коментарі учасників
Протоієрей Владислав Софійчук (Київське відділення Всеукраїнського Педагогічного товариства): «Нинішнє засідання пройшло в конструктивному руслі. У своєму розвитку ми пройшли за короткий час дуже великий шлях. Приємно, що у кожного православного просвітника зустріч з колегами викликає радість та бажання поділитись досвідом. Ми можемо розраховувати на підтримку один одного і в методичному обміні, і у молитовній підтримці.
Ми зрозуміли, що зі своїми проблемами нам не слід залишатися наодинці, але йти назустріч один одному як у регіонах, так і на всеукраїнському рівні, об’єднувати спільні зусилля у боротьбі за виховання морально здорового молодого покоління.
Ми домовилися про створення при Синодальному відділі місіонерства і катехизації центрального методичного кабінету Української Православної Церкви, де б усі православні педагоги на місцях, хто відчуває нестачу посібників, наглядового матеріалу чи має бажання збагатитись концептуально, приїжджали у столицю і отримували дієву допомогу. Раніше обговорювали це питання з владикою Филипом, а сьогодні відшукали охочих поділитись власним досвідом”.
Сергей Волков Харьковская епархия, преподаватель миссионерско-катехизаторских курсов):( «Конференция очень хорошо подготовлена. Подняты серьезные вопросы, которые дают возможность не только священнослужителю, но даже и светскому, воцерковляющемуся педагогу разобраться во многих духовных вопросах. Многим подобные встречи дали мощное целеопределение в жизни, а именно духовное познание основополагающих моментов педагогического процесса.
В нашей епархии открыт православный телеканал, проводятся телепередачи, в том числе рассчитанные на молодежную аудиторию. В их создании принимают деятельное участие православные педагоги. Этим опытом мы делились со своими собратьями».
Валерий Хильченко (доцент Восточно-украинского национального университета, кафедра религиоведения): «Вне основ педагогического образования, вне основ святости, на которых должна строиться педагогика, нельзя созидать личность. Потому что личность — это существо, восходящее к Богу. Православному педагогу, как и каждому человеку, главное понять, что задача и смысл его жизни — по ступеням восходить к святому, Божественному. Часто в философии, риторике и других дисциплинах бравируют словом «духовность». В Евангелии сказано: «Испытывайте духов». Ведь ступени могут не только возвышаться, но и опускаться. Нам надо определиться, куда эти ступени ведут. Есть два уровня духовной вертикали. Вверх — к святому или вниз — к инфернальному.
Путь к святости — один из них. Он предполагает огромный труд души, и настоящему духовному учителю надо знать, как привести своих воспитанников к высокому. В этом случае замечательны слова святого Игнатия Брянчанинова. Он говорил: «Я всматриваюсь в зеркало. А зеркало — удивительная вещь. На одной стороне я вижу свой искаженный образ, а на другой — абсолют». А что это за абсолют? Оказывается, педагогика не может существовать вне педагогического идеала. И таким идеалом, я считаю, есть Христос».
Сергій Микуланинець (голова відділу місіонерства та катехизації Мукачівської єпархії): “Подібні конференції і з’їзди стимулюють гуртуватися педагогів на місцях. Декілька місяців назад педагогічна конференція відбулась в Ужгороді, а у лютому на прохання місцевих православних викладачів та при дієвій участі ректора Ужгородської богословської православної академії професора диякона Віктора Бедя у кожному благочинні Мукачівської і Хустської єпархій були організовані відділи Всеукраїнського Православного товариства. Педагоги на місцях побачили, що вони не одні, їх вже багато. Завдячуючи піклуванню викладачів, батьківських комітетів, громадських діячів, у декотрих школах почали запроваджувати викладання православних дисциплін. Нинішня конференція дає змогу побачити, до представників якого регіону слід у першу чергу звернутися, щоб збагатитися досвідом, отримати належні матеріали для налагодження викладання церковних дисциплін”.
Підготував Володимир Свистун
Ткаченко С.П. Православна культура як предмет про духовне здоров’я молоді